Undrar du över något, angående din leverans, då hittar du mycket nyttig information här!

- Efter lagd order, så kommer vi att kontakta er med ett preliminärt leveransdatum så snart ni är inlagda för leverans. Om datumet ej passar er, vänligen kontakta oss så snart som möjligt via telefonen så ska vi försöka finna ett datum som passar för oss alla.

- Leveransen sker mellan 07-22 och chaufförerna hör av sig cirka en timme innan de anländer till er leveransadress, oftast via SMS. Ni måste finnas tillgängliga på angivet telefonnummer det datum som ni har fått som leveransdatum. Någon speciell tidpunkt kan ej lovas!
Ni behöver inte ta ledigt från jobbet, utan det viktigaste är att ni har möjlighet att åka hem för att ta emot transporten och eventuellt betala om ni har valt betalning vid leveranstillfället.

- Observera att även efter att chauffören har hört av sig så kan de bli försenade utav yttre omständigheter som vi inte kan rå över, ex. trafikläge.

- Det är viktigt att vi kan komma intill med en 24 meter lång och 4,5 meter hög lastbil, finns något hinder på vägen meddela oss gärna vid orderläggandet i rutan ”Extra meddelande till butiken” alt via mail / telefonsamtal!
Vid hinder så står ni som kunder för vidare frakt av varorna från lämplig lossningsplats till leveransadressen, ansvaret för varorna övergår även till er i samband med att vi lossar varorna från lastbilen.

- Meddela grannar att en lastbil kommer till er med varor och be dem därför att inte parkera på gatan, eftersom detta försvårar leveransen.

- När vi ska lasta av era varor, så är det bra om vi har fritt runt omkring samt att öppningen till er tomt är cirka 2 meter bred. För det mesta levereras plantorna på pall och det måste då finnas utrymme för oss att kunna ställa av pallarna utan att riskera att inte kunna lyfta av nästa pall.

- Vi undviker att ställa av pallar på gräsmatta, utan vill ställa dem på grusplan alt asfalt. Detta för att inte förstöra er trädgård då vi riskerar att köra fast med våra truckar om marken är fuktig och mjuk.

- Efter att leverans har skett så övergår ansvaret för plantorna till er kunder, ni måste således se till att plantorna får vatten de dagar som de inte blir planterade samt står i så mycket skugga som möjligt. Vi kan i vissa fall hjälpa er att ställa plantorna i skugga, under förutsättningar att ni är på plats vid leveransen.

- Om ni har bokat plantering av oss, så kommer vi och planterar inom 3 dagar efter leverans.

- Om ni ska få hjälp med planteringen av annan trädgårdsmästare, så boka inte in plantering samma dag som plantorna beräknas anlända, utan boka gärna in planteringen 2 dagar efter beräknad leverans. Detta för att om något händer längs med vägen och lastbilen blir försenad så slipper ni betala stillestånd till de som ska plantera era plantor. Vi ersätter inte några extra utgifter som uppkommer pga försenad leverans i och med att vi inte lovar någon speciell tid som leveransen ska ske.

- Eventuella anmärkningar på plantorna ska göras via e-post med foto inom 24 timmar efter leverans.