Leverans

Vi levererar de flesta beställningar med våra egna lastbilar. Under växtsäsongen trafikerar våra lastbilar vårt ordinarie transportområde flera gånger i veckan. Vårt ordinarie transportområde kan man säga sträcker sig ifrån Ystad i söder till Gävle i norr. Det är också inom detta område som du får gratis leverans när du beställer för över 11.000kr eller en fast avgift på max 899kr vid beställning under 11.000kr. Till Norrland och Gotland har vi normalt ett flertal turer både på våren och hösten, men en extra tansportavgift tillkommer beroende på var du bor. Vår kundtjänst ger dig besked innan leverans om exakt kostnad.

Leveransdag och avisering

Alla leveransdagar och aviseringar sker manuellt utav vår personal, efter att du lagt din beställning. Efter att du lagt din beställning så återkommer vår kundtjänst med en leveransdag. Under växtsäsong får du ganska snabbt ett besked om dag, men under vinterhalvåret kan beskedet dröja till Mars. Leveransdagen planeras efter våra transportturer, plats och när det är möjligt att plantera. Vid beställning kan du lämna förslag på leveransvecka som du önskar, i annat fall, levereras din beställning snarast möjligt, men normalt inom 10-15 arbetsdagar. Skulle leveransdagen som vi föreslår absolut inte passa, ber vi dig snarast ta kontakt med kundtjänst. Ju tidigre du lägger din beställning, desto större möjlighet har du att påverka din leveransdag. När leveransdagen kommer så får du ett sms eller telefonsamtal cirka en timme innan ankomst. Se därför till att vara anträffbar på det telefonnummer som du uppgett.

Transportområde

Fordon och leverans

Våra transporter sker med tunga lastbilar, flera är upp till 24 meter långa och har begränsade möjligheter att köra in i trånga områden eller återvändsgränder utan stora vändplaner eller korsningar. Våra chaufförer är mycket duktiga och vet sina begränsningar. Om chauffören gör bedömningen att det inte är möjligt att komma hela vägen fram till tomtgräns, så lossar de på närmast möjliga plats. Du ansvarar därefter för din order. Vet du med dig redan innan att det kan uppstå komplikationer, måste du kontakta vår kundtjänst för att vi ska kunna planera inför detta eller om möjligt leverera med annat fordon.